16 Şubat 2011 Çarşamba

Çivi Albümler - 3: James Blake

    Puslu tınılar içinize akarken yürür müsünüz? Ben yürürüm, çok. Ne zaman canım sıkılsa ya da yapacak bir iş bulamasam, uyumak ya da uzanmak yerine spor ayakkabılarımı ayağıma geçirir, kendimi dışarı salarım. Evet, az önceki cümledeki bir kelime öbeğini doğru kullandım. Kendimi içimle birlikte yatağa/içeri hapsetmektense, kendimi dışarı salarım. İşim bu benim, adım atmak. Yoksa bu kafa başka türlü sakinleşmiyor; ancak uzun yürüyüşler sonrası gülümseyerek aynaya bakabiliyor bu gözler.

    İşte böyle bir yürüyüşte iç sızılarına, o dipsiz fısıltılara fon olacak bir albüm var; şu sıralar bol bol dönüyor beynimde: James Blake






    1- Unluck
    2- The Wilhelm Scream
    3- I Never Learnt To Share
    4- Lindisfarne I
    5- Lindisfarne II
    6- Limit To Your Love
    7- Give Me My Month
    8- To Care (Like You)
    9- Why Don't You Call Me?
    10- I Mind
    11- Measurements






    Ve işte bu çocuk da bir arıza. Down-tempo tınılar ve ses dalgalarından ibaret elektrik duygular... Elektronik sesler üzerine ustaca kurgulanmış sayıklamalar ve James Blake'in o sakinleştici sesi...

    Yürürken birçok caddeler geçtim. Birçok arabalar yanımdan geçti. Bir sevgilim vardı, benden vazgeçti. O aklımdan geçti. O zaten hep aklımdaydı da, ben onu düşünmekten vazgeçemedim. Ve ben kendimi dışarılarda avuturken, yürümenin bir bahaneden ibaret olduğu gerçeğini nasıl saklayabilirim? Anlatamıyorum çoğu zaman çoğu şeyi... İşte o nedenle ben çivi albümlerime çokça sığındım. James Blake'in bu albümü, esaslı bir çivi... Çivi çiviyi söküyor, evet.
    Albümden seçtiğim parça The Wilhelm Scream. Fakat Limit To Your Love da özellikle tavsiye edilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...